We Are The Reason

søndag 10. mai 2009

Tro




Fikk et par bibelvers av herren som gikk rett inn i mitt hjerte.Han sendte meg sitt ord for hjelp og trøst,og jeg er så glad at han gjorde det,og lykkelig at hans ord får virke i mitt liv.


Troen er en gave av Gud står det skrevet,og troen har overvunnet verden. Om vi tror på jesus så rekker det,fordi han har seiret,fordi han har gjort alt allerede,så vi kan bare tro,og dermed har vi full seier,ja fordi vi tror.




Les selv de bibelvers som jeg fikk av herren,og som ble så levende for meg,og til trøst og oppmuntring.


Les matteus kap 9 vers 28-29.




Nå deler jeg de versene jeg selv fikk.






Matteus kap 12 vers 28-30.. kom til meg alle dere som strever og har tungt å bære,og jeg vil gi dere hvile!


Ta mitt åk på dere og lær av meg!for jeg er sakmodig og ydmyk av hjertet,så skal dere finne hvile for deres sjeler.For mitt åk er gagnelig og min byrde lett.




1 joh kap 5 vers 4-5.. for alt det som er født av gud seirer over verden,og dette er den seier som har seiret over verden,vår TRO.


Hvem er den som seirer over verden,uten den som tror at jesus er guds sønn.

Herlig ikke sant! Stå på,bare tro på jesus,der ligger det en fullkommen seier.

2 kommentarer:

perlen sa...

det er så fint å lese at Herren velsigner deg med sitt ord.Godt å lese at du hører ånden taler i ordet til deg.Det er vigtigt å ta seg tid til å søke Herren ja,da lønner han de-står det.Akkurat slik han gjorde med deg når ordet blev levende for deg.Gud velsigne deg og din lille familie.

Caroline Sande sa...

Ja, tro er nøkkelordet i samværet med Kristus, uten tro nytter det ikke, da blir det bare død teologi.
For troen gir oss så uendelig mye mere; LØFTENE, JEsu løfter, når vi tror på Ham datror vi også på løftene Han gav.
Han har gitt oss et stort løfte;
Han kommer til jorden snart og henter alle sine, sin menighetsbrud.
Vi skal alle [som tror] få lov å komme hjem til Hans rike og bo der til evige tider, og der finnes ikke sorg eller gråt eller smerte :-)

Halleluja - jeg elsker deg Jesus !