We Are The Reason

onsdag 15. april 2009

Anna på søndagsskolen


Lytt nu til jeg vil fortelle om en liten sped martyr, som med Jesus i sitt hjerte
Lyste som et Kristi fyr, hun i søndagsskolen lærte elske Jesus barnets venn
Og hin sang med lyst og glede, han er man, ja han er min

På et vertshus hendes fader søgte sin forlystelse, iblandt folk som glemte Herren og
hans ord forkastede. Men den da da lille Anna sange en sang om barnets ven
Faderen med svergen spurgte, si meg hvem har lært dig den

Jo i søndagsskolen, pappa, svarte lille Anna glad, der fortelles skjønt om Jesus og den
skjønne himmelstad. Faderen svarte, skarp til orde, dersom dit du mere går
Og at mere sligt jeg hører, jeg dig straks til døden slår

Neste søndag beder Anna, kjære mamma, må jeg gå på min kjære søndagsskole og
om Jesus høre få. Moren under tårer svarte, kjære Anna, må du det,
Men kom hjem før pappa kommer, han er drukken som du vet

Anna kommer hjem fra møtet, far er allerede der. Spørger han, hvor har du været.
Anna svarer, pappa kjær, jeg har vært på søndagsskolen. Jesus elsker pappan min
Og hun sang for ham så barnslig, jeg er glad han er min ven

Som et villdyr ifra skogen reiste sig den drukne far. Slår sit barn så blodet flyder,
ingen skånsel mer han har. Naboer kommer, tager barnet, skamslått fra sin faders
hånd. Faderen i cellen føres, hvor han sitter nu i bånd

Under nattens lange timer våker mor for barnet sit, som på dødens engel venter, snart
hun smertene er kvit. Anna våkner hvisker sagte, mamma gråt ei mer for mig
Jeg går hjem til vennen Jesus, og der venter jeg på dig

Denne kjolen som er blodig av min faders harde slag, vil jeg gjerne vise Jesus, når jeg
møter ham i dag. Hils til pappa, når han kommer, sig jeg altid for ham ber
Bed ham møde mig hos Jesus, hvor han aldrig drikker mer

Nå hun sover for å vågne hjemme hos sin beste ven. Men den arme drankers
hjerte rørtes ved den hilsningen. Så som solens stråler bryter gjennom cellens gitter ind
Jesu frelses nåde flyter inn i fangens cellerom

I en nattlig drøm han så sig stå ved stranden av en flod som ei gikk å vasse over, men
på den andre siden stod, med en blodig kjole i hånden, lille Anna hviskede.
Pappa kom til andre stranden, jeg vil pappa hos mig se.

5 kommentarer:

perlen sa...

denne sangen sang mamma når jeg var liten husker jeg,så det er en gammel vise dette ja.Gråter hver gang jeg hører den,hehe

Caroline Sande sa...

Jeg har hørt den, jeg også. Nydelig sang.
Åh, måtte bare alle møte Frelseren!
Jesus har nåde for alle og enhver, hvem griper nåden? Hvem griper den varme, milde kjærlighet? Kjære Jesus, bryt inn igjennom alle fangers gittervinduer, spreng lenkene av og sett dem i frihet, for Ditt Navns skyld!

Anonym sa...

hei.. denne sangen har jeg leitet etter lenge, mormoren min sang denne til meg når jeg var yngre og den er så fin men husker ikke hele.. er det noen som veit hvem som synger den?

Anonym sa...

I dusjen i dag kom denne sangen over meg, men jeg husket ikke teksten, så jeg satte meg ved PC'n, og der var jeg så heldig å finne den. Takk skal du ha for at du har lagt den ut.
Denne sangen hørte og sang jeg mye som barn, sangen er fra kassettene til FREM FRA GLEMSELEN.De hadde mange fine sanger, og noen av de har så kraftig og rørende tekst,at man må felle noen tårer.
Mvh Monica

Rose-Marie sa...

Hei Monica. Så hyggelig at du fant sangen som du letet etter..denne sangen rører en på en helt spesiell måte. Gud velsigne deg og din dag ;)

Mvh Rose-Marie