We Are The Reason

onsdag 15. april 2009



Jeg er i Herrens hender
1.
Jeg er i Herrens hender, når dagen gryr mot vest,
hver morgen han meg sender, sitt ord med lys og trøst.
Hva dagen vil meg bringe, av glede og av savn,
jeg kan på bønnens vinge, få kraft i Jesu navn
2.
Jeg er i Herrens hender, i alt som med meg skjer,
i smil og gråt jeg kjenner at Herren er meg nær.
Om jeg i dype daler, må gå den tunge vei,
fra himlens høye saler, Hans øye følger meg.
3.
Jeg er i Herrens hender, når dagen dør i vest,
min synd jeg stilt bekjenner, for ham min høye gjest.
Han gir meg himlens nåde, og setter englevakt,
for natten han vi råde, med hellig guddsomsmakt.
4.
Jeg er i Herrens hender, når dødsens bud meg når,
mens lyset stilt nedbrenner, fra ham jeg hilsen får.
Han gir meg stav i hånde, han gir meg trøst i sinn,
og glemt er ve og vånde, på vei til himlen inn

Ingen kommentarer: