We Are The Reason

torsdag 1. oktober 2009

Da alt skal rystes


I skrivende stund blir jeg enda en gang minnet om hva jesus sa til meg 11 september 09,tidelig på morgenen. Og i skrivende stund er jeg minnet om å skrive det ut og fortelle mere om det.Så etter beste evne vil jeg legge det ut igjen,og dette for å minne dere troende,dere som følger jesus at det vil komme en tid da alt skal rystes.

Jeg vil igjen ordrett si hva jesus sa til meg:

Fordi dere søker meg skal jeg velsigne dere.Alt skal rystes,men dere skal stå fast,alt skal rystes men dere skal juble.


Så henviste jesus meg rett inn i sitt ord,og ordet ble enda mere levende for meg.

Matteus kap 7 vers 24-27


Hver den som hører disse mine ord og gjør det de sier, ligner en klok mann som bygde huset sitt på fjell.Regnet styrtet, elvene flommet, og vindene blåste og slo mot huset. Men det falt ikke, for det hadde sin grunnvoll på fjell.

Og hver den som hører disse mine ord og ikke gjør det de sier, ligner en uforstandig mann som bygde huset sitt på sand.Regnet styrtet, elvene flommet, og vindene blåste og slo mot huset. Da falt det, og fallet var stort.


Altså,det rekker ikke å bare være ordets hører,men vi må også være ordets gjører.Må vi alle se til hvordan vi bygger. Det som fanget meg i dette ordet var at stormene kom over både den uforstandige og den fortandige. Ja jeg tror at da jesus sa slik som han sa det til meg at det vil komme en veldig storm over oss alle,for alt skal rystes. Og da vil det vise hva vi har bygd på. Er vi ordets gjørere el er vi bare dets hørere..har ordet fått forplantning i våre hjerter,og gjør vi som ordet sier vi skal.

Må vi alle ransake våre hjerter mens det er tid,må vi alle legge vårt liv frem for herren.

Herren kjenner dagen,må vi våkne opp,slik at ikke vi blir overrasket over at vi mangler olje på våre lamper,men at våre lamper er skinnende og i stand.


Kjære jesus,hjelp oss alle sammen,slik at vi er ordets gjørere,slik at vi er kloke bygningsmenn og kvinner,og at vi blir stående da stormene kommer, amen.

2 kommentarer:

Caroline Sande sa...

Ja, det er veldige viktige ord du skriver.Jeg tenker mange ganger daglig på det selv, om det som skal komme og som vi vet så lite om. MEN - at vi skal bli stående i denne veldige rystelsen, vi som har tatt vår tilflukt i Herren Jesus.
Det kommer ja, og det kommer snart.Vi må be om KRAFT. Tusen takk Rosemarie.

perlen sa...

Da løfter vi blikket opp på Jesu,som skjuler oss i sin hytte på den onde dag...Halleluia